יום ראשון, 28 בנובמבר 2021

 בעה"י כ"ד כסלו התשפ"ב.

שלום יקרים!

העלנו לכם מערך שיעור שהכנו על פריחה בארץ ישראל שלנו.

 תהנו!



פריחה בישראל:

מטלה מספר 3 –  הכנת פעילות לגן brain pop.


גיל:

גן חובה. גילאי 5-6.

מטרה:

הכרת מגוון הצמחים הפורחים בישראל.

הילדים מתאימים תמונה לשם או שם לתמונה ועל ידי כך הם מכירים את מגוון הצמחים.

מיומנויות:

-        חשיבה:  איתור מידע, בחירה בין חלופות, הסקת מסקנות.

-        אוריינות: ייצוג מידע, עיבוד מידע, ניתוח נתונים, הצלבת נתונים, הצגת ממצאים.

-        כישורי עבודה בצוות: האזנה, הקשבה, מתן משוב לעמית, ביקורת, שכנוע, קבלת תפקיד.

מושגים ללמידה:

פריחה, האבקה ואירוס ארצישראלי.

רצף השיעור:

הקדמה על נושא הפריחה בישראל בהדגשה על האבקה.
אביזרים: תמונות גדולות של תהליך ההאבקה.

צפיה בסרטון עד דקה 1:44.

נדבר ונתמקד באירוס הארצישראלי.

המשך סרטון מדקה 2:45.

נשים כרטיסיות של תמונות של פרחים ושמות. נגיד לילדים מה כתוב בכל כרטסיה.
הילדים יצטרכו להתאים בין השם לפרח.

נביא את התמונות של תהליך ההאבקה ונומר מי יכול לסדר לפי סדר, מי יכול לומר מה קודם למה ומי יכול לבוא להניח את התמונות..

עבודה בקבוצות (כל קבוצה 4-5 ילדים):

כל קבוצה יושבת עם מבוגר. הילדים פותחים להם אנציקלופדיה לילדים של פרחים. כל קבוצה בוחרת פרח ועושה חקר על אותו הפרח. הילדים שואלים עליהם שאלות, סופרים עלי כותרת, בוחנים את צבע הפרח, את צבע האבקנים, את גובה הפרח, את צורתו...

סיכום:

לאחר שכל הילדים סיימו לתאר את הפרח שלהם וללמוד עליו מהמבוגר שאיתם, כל נציג יחד עם המבוגר או אפילו לבד יספר על הצמח ויסביר מתי הוא גדל ואיפה וכו' ויראה תמונות שלו לכל ילדי הגן .

או לחלופין שהילדים יחזרו למעגל והגננת תשאל שאלות כדי לאתגר אותם לענות ולחשוב על מה שלמדו, כמון איזה צמח פורח בקיץ או איזה צמח הוא אדום או איזה צמח צומח בהרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

 בעה"י מהמשימה למדנו הרבה, ואנחנו בטוחות שנשתמש בעזר זה הרבה במהלך שנותינו בתפקיד הגננות בע״ה. ניתן ללמוד מהגרפים שאמנם לכל הורה ישנן...