יום שבת, 14 במאי 2022

 בעה"י





מהמשימה למדנו הרבה, ואנחנו בטוחות שנשתמש בעזר זה הרבה במהלך שנותינו בתפקיד הגננות בע״ה. ניתן ללמוד מהגרפים שאמנם לכל הורה ישנן העדפות שונות לגבי הדגשים עליהם הם מעדיפים שיעבדו עם ילדיהם. אבל אין שום ספק שטובת הילד נמצאת בראש מעיניהם.

 

סיכום הקורס שאלות:

שני הכלים שבחרנו בהם:
1.גוגלה
2.בריינפופ

 

1.בחרנו בגוגלה ככלי השימושי ביותר משום, שלפי דעתנו הוא בנוי בצורה המתאימה ביותר לילדי גן.
לאחר שגלשנו באתר, גילינו שהוא טומן בתוכו מאגרי מידע נרחבים על נושאים שונים ומעניינים, הקשורים לעולמם של הילדים. חגי ישראל, בעלי חיים, עונות השנה ועוד.

אנו מאמינות שבעידן של ימינו, כמעט כל ילד בגילאי גן נחשף למכשירי טכנולוגיה מגוונים (פלאפונים חכמים, מחשבים מתקדמים ועוד). מהסיבה הזאת, אנחנו חושבות שלמרות שרבים חושבים אחרת, הילדים יודעים כיצד להתמודד עם כלים מסוג זה. בנוסף, גוגלה מקנה עזרה נוספת לילדים שאינם יודעים לקרוא, ומשמיעה קול בכל פעם שמניחים את עכבר המחשב על אופציה מסוימת, כך שהאתר באמת נגיש כמעט לכל הגילאים.
2.פעילות בגן: לפי דעתנו, הגוגלה יכול לשמש אותנו מאוד דווקא כפעילות צדדית בגן. ברוב הגנים כיום ישנו מחשב אחד בלבד בגן. הגוגלה יכול להיות כמעין ״פרס״ לילד שמתנהג יפה. או לילד שקצת קשה לו, ומתאמץ נורא. כתגמול על כך, הוא זוכה לשבת במחשב ולהנות מהגוגלה.
רעיון נוסף שחשבנו עליו הוא לתת לילדים ״משימת בית״ בגוגלה. בדיוק כמו שעשינו בכיתה, כשכתבנו ברכות אחת לשנייה דרך הגוגלה לכבוד חג הפורים. בדיוק כך נדריך את הילדים ואת הוריהם בבית. לכבוד החג, הילדים יקבלו דף מסודר אותו הם יביאו הביתה, בדף יהיו הוראות כניסה לחשבון הגוגלה של הילד והוראות טכניות נוספות כמו למי הילד כותב את הברכה. נדריך את ההורים לתת לילדים כמה שיותר עצמאות בכל הקשור בעיצוב הברכה, ברעיון הכתיבה ועוד. ההורה יהיה שם רק בשביל להיות לעזר טכני.

 

3. אנחנו חושבות שמשימה כזו יכולה להיות מקסימה ומאוד מגבשת. הילדים ישמחו לכתוב לחבריהם בגן ברכות לכבוד החג, כל ילד יקבל שם של ילד אחר שהוא לאן דווקא חבר טוב שלו, והמשימה יכולה לגרום לחברויות חדשות לפרוח.
בנוסף, הילד יתנסה בקריאת אותיות, יתאמן ויחזור על האותיות שהוא כבר מכיר מהלימוד בגן. הילד יהיה בשליטה מלאה מבחינה יצירתית, יבחר את הצבעים, המדבקות, הצורות והפריסה הכללית. וכך גם יפתח את החוש היצירתי שלו.

 

4. יכולים לעלות מספר קשיים בפעילויות מסוג זה.
הקושי היחיד שעלה כשחשבנו על פעילות זו היה שלא לכל הילדים יש גישה למחשב בביתם. לילדים כאלו, ניתן לעבוד במחשב הגן, הגננת/הסייעת תשב עם הילד ותשמש כתפקיד ההורה. תסייע לילד בפעילות תוך מתן חופש כמעט מלא בכל הקשור לעבודתו.

 

5.הכלי שאליו הכי פחות התחברנו והכי פחות ראינו בו ככלי שימושי הוא הבריינפופ. לאחר שצפינו במספר סרטונים בעצמינו הגענו למסקנה שלמרות שהבריינפופ מוצג באופן מאוד אינטרקטיבי אנחנו חושבות שהוא לא מתאים לילדים בגילאי גן 5-6. הדמויות בסרטונים מדברות מהר, ומשתמשות במונחים שילד בגיל זה לאו דווקא מבין. (לפי דעתנו בגן שבו אנחנו מתאמנות -גן חובה- הילדים לא יבינו כלל את הרעיון העובר מהסרטונים). ולכן, למרות שסרט הינו דבר חווייתי וכיף לילדים בגן, עם התוכן אינו מובן- הדבר הופך למשעמם וחסר משמעות.

שלום לכם, נהננו מאוד
ענבל וזמרת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

 בעה"י מהמשימה למדנו הרבה, ואנחנו בטוחות שנשתמש בעזר זה הרבה במהלך שנותינו בתפקיד הגננות בע״ה. ניתן ללמוד מהגרפים שאמנם לכל הורה ישנן...